alt

Του Αντιστρατηγου ε.α. Σ. Παναγοπουλου
Eπίτιμος Υπαρχηγός ΓΕΕΘΑ -Αντιπρόεδρος της ΕΛΕΣΜΕ

Απο την ιστοσελιδα της ΕΛ.Ε.Σ.ΜΕ και τις στηλες του περιοδικου που εκδιδει το Ινστιτουτο, σε παμπολλες περιπτωσεις θιξαμε τα κακως κειμενα στο χωρο των Ενοπλων Δυναμεων της χωρας. Αυτο το πραξαμε με προσοχη και σεβασμο στο χωρο τον οποιο υπηρετησαμε πιστα, φιλοτιμα, χωρις πολιτικες εξαρτησεις και με μονο γνωμονα τον πατριωτισμο μας.

Δυστυχως, ομως, ειναι γεγονος πλεον οτι οι κατα καιρους πολιτικες εξουσιες, αδιαφορωντας για την υψηλη αποστολη των Ενοπλων Δυναμεων, χρησιμοποιησαν τον χωρο για πλουτισμο, ιδιοτελη ψηφοθηρια και εξυπηρετηση των πολιτικων τους υποχρεωσεων, διαβρωνοντας ετσι το φρονημα και ηθικο του προσωπικου των, πολιτικοποιωντας αρκετα απο τα στελεχη τους με συνεπεια τον διαμβολισμο της μονολιθικοτητας σε αρχες, αξιες και ηθος, την επικρατηση της αναξιοκρατιας και του φατριασμου.

(Σημειωση : Η διαπλοκη στρατιωτικων-πολιτικων χαρακτηριζει δυο κατηγοριες αξιωματικων. Η πρωτη ειναι αυτη που αποτελειται απο χαμηλης αποδοσεως σε γνωσεις προσπαθεια και χαρακτηρα αξιωματικους, που δυστυχως η ιδιοτελεια και η φιλοδοξια τους οδηγει στους πολιτικους προθαλαμους, γενομενοι ετσι η καμαριλα με οτι αυτο συνεπαγεται. Η δευτερη ειναι αυτη που αποτελειται απο ικανα στελεχη, των οποιων ομως η φιλοδοξια για ανελιξη η διατηρηση της θεσεως τους κανει ερμαια της πολιτικης εξουσιας. Παρα το οτι ολοι αυτοι ειναι ολιγαριθμοι η ζημια που επιφερουν ειναι μεγαλη).

Τα φαινομενα αυτα, τα τελευταια 20 με 25 ετη, εχουν λαβει τη μορφη ενδημικου φαινομενου, επηρεαζοντας εντονα την εσωτερικη συνοχη στον ευαισθητο χωρο των Ε.Δ., στα οποια αν προστεθει και ο μονομερης αφοπλισμος της Ελλαδος που υλοποιειται απο το 2004 και ο οποιος τα τελευταια χρονια καλυπτει και τις ελαχιστες αναγκαιες πιστωσεις για συντηρηση και υποστηριξη των δυναμεων, παραλληλα με την λειψανδρια λογω της παραλογης και εγκληματικης μειωσεως της θητειας που επεφεραν τα δυο πολιτικα κομματα εξουσιας που κυβερνουν την χωρα απο της μεταπολιτευσεως μεχρι σημερα, τοτε αντιλαμβανεται και ο πλεον αδαης που βρισκομαστε σημερα.

Κατα προσωπικη εκτιμηση οι Ενοπλες Δυναμεις σημερα ευρισκονται στο χειροτερο επιπεδο απο το 1950 και με ευθυνη κυρια της πολιτικης ηγεσιας και σε ενα βαθμο της στρατιωτικης η οποια δεν εδειξε στην πρωτη οτι τα ορια πολιτικου ελεγχου που πρεπει να ασκει (η πολιτικη ηγεσια) στον χωρο των Ενοπλων Δυναμεων καθοριζονται στο Συνταγμα και τους Νομους που διεπουν την διοικηση και λειτουργια των Ενοπλων Δυναμεων και τους οποιους η ιδια οφειλει να τα σεβεται και να μην ενεργει καθ υπερβαση αυτων. Πολυ δε περισσοτερο οταν αυτη (η πολιτικη ηγεσια) λογω «κομπλεξικων» συνδρομων η ιδεοληψιων (φασιστικων η αριστερων η και των δυο μαζι), επιδεικνυει απεχθεια προς τον χωρο και ιδιαιτερα τα στελεχη των Ενοπλων Δυναμεων.

Σημερα, οι συνθηκες αυτες, εχουν επιφερει την πληρη ανατροπη της ισορροπιας δυναμεων στην περιοχη σε βαρος της Ελλαδος, σε μια περιοδο που τα κυριαρχικα δικαιωματα της πατριδος μας, επεκτεινομενα και στις Αποκλειστικες Οικονομικες Ζωνες της, πρεπει να διασφαλισθουν προς οφελος του ελληνικου λαου και του εθνους και οταν περισσοτερο απο ποτε, η εξωτερικη πολιτικη της χωρας πρεπει να στηριζεται στην αμυντικη ισχυ και επαρκεια των Ενοπλων Δυναμεων, ωστε η αποτροπη που πρεπει οι τελευταιες να αποπνεουν, να ειναι εμφανης και ξεκαθαρη.

Οι πολιτικες αυτες σε βαρος του χωρου των Ενοπλων Δυναμεων δυστυχως ελαβαν ιδιαιτερη ενταση απο το 2004 μεχρι σημερα με κυριο χαρακτηριστικο την καθολικη ασεβεια προς το προσωπικο των Ενοπλων Δυναμεων και ιδιαιτερα τους αξιωματικους με πραξεις και ενεργειες της εκαστοτε πολιτικης ηγεσιας. Κυριοτερα χαρακτηριστικα αναφερονται τα εξης :

- Το θερος του 2004 με προταση του τοτε Υπουργου Εθνικης Αμυνης και του καταστροφικου για τις Ενοπλες Δυναμεις περιβαλλοντος του (Γραμματεις και Φαρισαιους), αφαιρεθηκε δια νομου η συμμετοχη του Α/ΓΕΕΘΑ στο ΚΥΣΕΑ με ψηφο, κατασταση που την διατηρησε ο νομος 3883/2010 που εισηγηθηκε ο Συνταγματολογος πρωην Υπουργος Αμυνης.

- Το προσωπικο των Ενοπλων Δυναμεων, και ιδιαιτερα τα στελεχη του, αποκαλουνται απο τον διαδοχο του Συνταγματολογου Υπουργου «Ενστολοι Δημοκρατικοι Πολιτες», με ενταση και επιμονη (ιδε συζητηση στις υποεπιτροπες και ολομελεια της Βουλης για τον νομο 3883/2010). Σε οτι αφορα το «Δημοκρατικοι Πολιτες», κατα τον γραφοντα, αυτο αποτελει πλεονασμο που δειχνει τα πνευματικα «κλισε» ενος φανατικου οπαδου ομαδος η κομματος που ακυρωνει την πραγματικη σημασια της λεξεως, ενω η λεξη «Ενστολοι» ειναι μειωτικος χαρακτηρισμος (μην ξεχναμε οτι ενστολοι ειναι και οι θυρωροι, οι γκρουμ ξενοδοχειων, οι σταθμαρχες του ΟΣΕ, οι τελωνειακοι, ακομη και οι μασκαραδες των αποκρεω. Τους αποκαλει κανεις αυτους ενστολους;).

- Με βαση τις ρησεις «μεγαλου» πολιτικου ανδρος το προσωπικο των Ενοπλων Δυναμεων ειναι αντιπαραγωγικο.

- Κλητηρας Διευθυντης πολιτικου κομματος, νοσφιζετο εξουσια και καθοριζε την ηγεσια των Ενοπλων Δυναμεων (οχι μονο την ανωτατη) με βαση τις προσωπικες του αποψεις και των «πληροφοριων» που συγκεντρωνε απο διαφορες «πηγες», ενω οι Υπουργοι για τη διαφυλαξη της θεσεως τους υπετασσοντο σ αυτην την εξωφρενικη κατασταση.

- Υπουργος δεν ασχοληθηκε καθολου με το εργο του, αναθετοντας σ εναν δημοτικο υπαλληλο τη διευθυνση του γραφειου του και τον συντονισμο με τους Αρχηγους των Γενικων Επιτελειων και στις περισσοτερες των περιπτωσεων δεν ανελαμβανε την ευθυνη υπογραφης των υπηρεσιακων φακελων που του διεβιβαζοντο, επιτρεποντας στον προαναφερομενο δημοτικο υπαλληλο να ενεργει αντ αυτου και να γραφει με μολυβι στους φακελους «ο κ. Υπουργος ελαβε γνωση». Προκειται για τον Υπουργο που παρα την λαμπρη αδρανεια του, επεφυλαξε κατα το τελος της θητειας του, μια οδυνηρη για τις Ενοπλες Δυναμεις και την αμυντικη τους επαρκεια, εγκληματικη ενεργεια. Ητοι την περαιτερω μειωση της θητειας κατα 3 μηνες, με συνεπεια η λειψανδρια που επηρεαζει τα επιπεδα επανδρωσεως και την επιχειρησιακη ετοιμοτητα Σχηματισμων και Μοναδων να αυξηθει, ενω λογω του μικρου χρονου θητειας να μην παραγεται εκπαιδευμενη εφεδρεια.

- Ο διαδοχος του Συνταγματολογου Υπουργου Αμυνης για να υλοποιησει τις καταβολες του (οικογενειακες η προσωπικες η πολιτικες), κατα παραβαση του νομου που ο ιδιος με τον προκατοχο του, εισηγηθηκε στην Βουλη και αποτελει σημερα νομο του κρατους και με σκοπο να διασφαλισει τον μεγιστο πολιτικο ελεγχο στις Ενοπλες Δυναμεις, να ισοπεδωσει τις Διοικησεις Σχηματισμων, Μοναδων, Υπομοναδων, με εντολη του επετρεψε την απ ευθειας επικοινωνια του συνολου του προσωπικου με τον ιδιο (μεσω e-mail η τηλεφωνικα) παρακαμπτοντας τη φυσικη του ιεραρχια δημιουργωντας συνειδητα προβλημα πειθαρχιας και αξιοπιστιας μεσα στον ευαισθητο εθνικα χωρο των Ενοπλων Δυναμεων.
- Τα παραπανω σε σχεση με την απαραδεκτη ενεργεια του κ. Μπεγλιτη, εν κρυπτω και παραβυστω» να αντικαταστησει το συνολο της Στρατιωτικης Ηγεσιας την 1η Νοεμβριου 2011, ενω η κυβερνηση του οδευε για ψηφο εμπιστοσυνης (και παρα τις ανεξαρτητοποιησεις βουλευτων της κοινοβουλευτικης ομαδος του κυβερνωντος κομματος που εθεταν εν αμφιβολω την επιβιωση της) ειναι απλως πταισματα. Και τουτο διοτι οπως απεδειχθη η ενεργεια αυτη αποσκοπουσε να υποστηριζει τις διαδωσεις Ελληνων «αξιωματουχων» περι επικειμενου πραξικοπηματος απο τις Ελληνικες Ενοπλες Δυναμεις εξ αιτιας του οποιου η κυβερνηση προτεινε το περιφημο δημοψηφισμα.

Ολες οι πολιτικες δυναμεις κατασυκοφαντησαν τις εξοπλιστικες αναγκες των Ενοπλων Δυναμεων για να καλυψουν τις αμαρτωλες συμβασεις που οι πολιτικοι αρμοδιοι υπεγραψαν πλουτιζοντας, δειχνοντας τον αμυντικο χωρο ως υπευθυνο για το υπερογκο χρεος. Συμφωνα ομως με τα επισημα στοιχεια που δημοσιευθηκαν το 2010, προκυπτει οτι το ΑΕΠ της χωρας το ετος αυτο ηταν 230 δισ. εκατ. ευρω, το δημοσιο χρεος 328 δις ευρω, ενω οι συνολικες αμυντικες δαπανες απο το 1996 εως 2010 δεν υπερεβαιναν κατα μεσο ορο ετησιως το 2,4% του ΑΕΠ, με τις συνολικες εξοπλιστικες δαπανες-αγορες να ανερχονται στα 23 δισ. εκατ. ευρω, ητοι το 7,2% του δημοσιου χρεους το 2010. Εαν με βιαιοτητα κατηγορουνται οι αμυντικοι εξοπλισμοι για το 7,2% του δημοσιου χρεους, τι πρεπει να πουν οι πολιτικοι και οι αθλιοι κονδυλοφοροι τους για το 92,8% αυτου;
Τετοιο σεβασμο εχουν προς τις Ενοπλες Δυναμεις και τα στελεχη τους, αυτοι που καθημερινα παραβιαζουν το Συνταγμα και τους Νομους της Ελληνικης Πολιτειας, εχοντας οδηγησει την χωρα σε μια καθολικη χρεοκοπια. (Χρεοκοπια αξιων, αρχων, θεσμων, ηθικης, κοινωνικης συνοχης, παιδειας, πατριωτισμου και τελος οικονομικη).

- Η ελλειψη σεβασμου προς τα στελεχη των Ενοπλων Δυναμεων εχει οδηγησει τον σαφως προσδιοριζομενο παραπανω Υπουργο να στρεφεται με κακια και μισος και προς τους αποστρατους αξιωματικους, με απαξιωτικη συμπεριφορα (που ειναι δυνατον να πει καποιος οτι αυτη λιγο απεχει της υβριστικης), ενω η μνημειωδης και ιστορικη φραση του «θα κοψω τον ομφαλιο λωρο μεταξυ αποστρατων και εν ενεργεια αξιωματικων» μονο γελωτα προκαλει και δειχνει σε ποιο βαθμο ανοησιας οδηγει εναν ανθρωπο η ιδεοληψια και η πολιτικη αλαζονεια. Παραλληλα ομως η επιμονη να μετατραπουν οι επισημες Ενωσεις Αποστρατων Αξιωματικων, απο ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ δειχνει βλακωδη αγνοια των προβληματων που θα προκυψουν απο τη δημιουργια παμπολλων οργανωσεων αποστρατων ως ΝΠΙΔ απο τα πολιτικα κομματα, με οτι αυτο συνεπαγεται 
- Ιδιαιτερη μνεια πρεπει να κανουμε στον Ν.3883/2010 που εισηγηθηκε στην Βουλη το διδυμο Βενιζελου-Μπεγλιτη (Υπουργος και Αναπληρωτης Υπουργος Εθνικης Αμυνης) τον Σεπτεμβριο του 2010 και ο οποιος μετατρεπει τις Ενοπλες Δυναμεις σε προβληματικη ΔΕΚΟ. Ο νομος εχει τιτλο

«Υπηρεσιακη εξελιξη στελεχων των Ενοπλων Δυναμεων, θεματα Διοικησεως των Ε.Δ., Στρατολογιας και συναφεις Διαταξεις οπου :

* Απο τον τιτλο του Νομου (και στο κειμενο του νομου), η λεξη «αξιωματικοι» εχει αντικατασταθει με την λεξη «στελεχη» με σκοπο την ισοπεδωση των αξιωματικων και την αξιωματικοποιηση ολων των υπαξιωματικων που δεν ειναι αποφοιτοι των Σχολων Μονιμων Υπαξιωματικων, οπως ΕΜΘ και ΕΠΟΠ που θα μονιμοποιηθουν.

* Ο Νομος δεν διασφαλιζει την αξια των βαθμων και επιτρεπει την συνεχιση του ευτελισμου τους καθοσον :

- Δεν τερματιζει την ακριτη απονομη βαθμων.

- Δεν τερματιζει την ανηθικη, επιληψιμη και καταλυτικη για την αξιοπιστια της ιεραρχιας επαναφορα αποστρατων στην ενεργεια κατα την ειρηνη και η μετα απο προσφυγες διενεργεια ΕΔΕ για διαγραφη αρνητικων στοιχειων
και ακολουθως θετικη επανακριση και αναδρομικη προαγωγη.(- Το συστημα των μεταθεσεων καθισταται πολυπλοκο,
χρονοβορο, γραφειοκρατικο και αναποτελεσματικο, ενω τα αυτα χαρακτηριστικα αποκτα το συστημα των εκτακτων η τακτικων κρισεων.

- Ο πειθαρχικος ελεγχος του προσωπικου των Ενοπλων Δυναμεων προσαρμοζεται στο αδικο και αναποτελεσματικο αντιστοιχο συστημα της
Δημοσιας Διοικησεως.(- Ενω καταργειται ο θεσμος των ΕΦΥΕΣ (Εφεδροι Υψηλης
Ετοιμοτητας) του 2005 και ο οποιος δεν απεδωσε, εισαγεται ο νεος θεσμος των Ειδικων Εφεδρων Οπλιτων τριετους υποχρεωσεως, ο οποιος ενα και πλεον ετος απο της εφαρμογης του δεν υλοποιειται. Η μη υλοποιηση του θεσμου αυτου συνδυαζομενη με το παγωμα της προσληψεως ΕΠΟΠ, λογω των γνωστων δημοσιονομικων προβληματων της χωρας, παραλληλα με τη θητεια των εννεα μηνων, εχει δημιουργησει ενα τεραστιο ελλειμμα δυναμεως σε σχεση με την καθορισθεισα οροφη, που επηρεαζει την επανδρωση των Κλαδων, Σχηματισμων και Μοναδων, την επιχειρησιακη ετοιμοτητα και μαχητικοτητα αυτων, ενω ειναι βεβαιο οτι δεν παραγει εκπαιδευμενη εφεδρεια.

- Τα μη χρησιμοποιουμενα στρατοπεδα, παραδιδονται χωρις ανταλλαγματα σε διαφορους φορεις (ΑΕΙ, ΟΤΑ, Ιδρυματα) σε βαρος του ΤΕΘΑ και των ΜΤΣ/Ν/Α.
(Ηδη τα Στρατοπεδα Κορινθου, εκλογικη περιφερεια του κ. Μπεγλιτη, Χαλκιδας, Καβαλας και Θεσσαλονικης διατιθενται στην Τοπικη Αυτοδιοικηση χωρις ανταλλαγματα σε βαρος των Ελληνικων Ενοπλων Δυναμεων και της Εθνικης Οικονομιας καθοσον ηταν δυνατον να αξιοποιηθουν προς τουτο).

- Διδεται χαριστικη βολη στο σημαντικοτερο εποικοδομητικο βημα που εγινε την τελευταια 30ετια στις Ενοπλες Δυναμεις, την Διακλαδικοτητα, λογω των τροποποιησεων που επερχονται με τον νομο αυτο στον αντιστοιχο 2292/95 (περι της λειτουργιας του ΥΠΕΘΑ) ενω η προβαλλομενη καθετη δομη διοικησεως που διδει στον Α/ΓΕΕΘΑ την πληρη διοικηση των Ενοπλων Δυναμεων ειναι ψευδεπιγραφη καθοσον ο καθε Αρχηγος Γενικου Επιτελειου διατηρει την πληρη διοικηση του υπ αυτον Κλαδου, δημιουργημενης ετσι μιας διαρχιας σε καθε Κλαδο (Α/ΑΓΕΕΘΑ και Α/ΓΕ Κλαδου).

Ενω η αμυντικη επαρκεια καθε χωρας ειναι τμημα του σκληρου πυρηνα της κρατικης εξουσιας μαζι με την εξωτερικη πολιτικη, ωστε να υποστηριζεται η Εθνικη Στρατηγικη της, και ετσι το αντιμετωπιζε τουλαχιστον λεκτικα ο «πληθωρικος» κ. Βενιζελος, φαινεται οτι οι απαιτησεις για δημοσιονομικο περιορισμο του κρατους που εχει επιβαλλει η Τροικα, κατα ενα μεγαλο τμημα θα εξασφαλισθει απο τις Ενοπλες Δυναμεις.
Ηδη τα τελευταια δυο ετη εχει περιορισθει ο λειτουργικος προυπολογισμος των Ενοπλων Δυναμεων κατα 50% και το αναπτυξιακο προγραμμα αυτων εχει μηδενισθει. Πλεον επιχειρειται η περαιτερω εξοικονομηση πορων σε βαρος των Ενοπλων Δυναμεων μεσω της καταργησεως Σχηματισμων Μοναδων και μειωσεως της οροφης των κυριων οπλικων συστηματων. Ειναι γεγονος οτι μεσω του Εθνικου Αμυντικου Σχεδιασμου προβλεπεται η αναθεωρηση της δομης δυναμεων και του μεσοπροθεσμου προγραμματος αυτων ανα τριετια (συμφωνα με τον Ν.3889/2010 του κ. Βενιζελου, ο οποιος το μεσοπροθεσμο των πεντε ετων το εκανε τρια χρονια).

Η εναρξη της σχεδιασεως αυτης απο τα αρμοδια θεσμικα οργανα των Κλαδων των Ενοπλων Δυναμεων ξεκινα με εκδοση κατευθυντηριων οδηγιων που εκδιδονται απο τον Υπουργο Εθνικης αμυνης, προς τον Α/ΓΕΕΘΑ και τους Αρχηγους των Κλαδων. Οι οδηγιες αυτες στηριζονται στην Πολιτικη Εθνικης Αμυνας, στην Εθνικη Στρατιωτικη Στρατηγικη, στην Στρατιωτικη Αξιολογηση Καταστασεως, στους ανθρωπινους και οικονομικους πορους.

Στις αρχες του παρελθοντος Οκτωβριου ο τοτε Υπουργος Εθνικης Αμυνης κ. Μπεγλιτης (ευτυχως αποτελει παρελθον απο το Υπουργειο Εθνικης Αμυνης), αντι να εκδωσει κατευθυντηριες οδηγιες για συνταξη νεας δομης δυναμεων, εξεδωσε διαταγη με την οποια επεβαλλε εκ των ανω την δομη αυτη (με καταργηση Σχηματισμων Μοναδων, μειωση οπλικων συστηματων). Η ενεργεια αυτη ηταν αντιθεσμικη, δεν εστηριζετο στην ΠΕΑ του 2005, καθοσον μετα απο επτα ετη δεν εχει εγκριθει νεα και εβασιζετο σε προτασεις παρα-Επιτελειου και οικονομικων «παραγοντων» που επιχειρουν μεσω των Ενοπλων Δυναμεων την μειωση των κρατικων δαπανων, αδιαφορωντας για τη διαλυση αυτων (διοτι αυτο επηρχετο).

Η μη αποδοχη των θεσεων αυτων, απο τους Αρχηγους των Γενικων Επιτελειων των Κλαδων και η συγκληση των Ανωτατων Συμβουλιων αυτων για την υποβολη απο τα αρμοδια οργανα σχετικων προτασεων, ειναι αυτο που εξοργισε τον Υπουργο και τον οδηγησε με ακατονομαστο τροπο να αποστρατευσει ολη την Στρατιωτικη Ηγεσια (οχι για τον προβαλλομενο απο τους αθλιους κυβερνητικους λογο περι επικειμενου πραξικοπηματος, στο οποιο αναφερθηκαμε παραπανω), και να επιλεξει νεα, οχι θελουμε να πιστευουμε διοτι ειναι βολικη με τις αποψεις και ιδεολογηματα του απελθοντος Υπουργου (καιτοι οι πληροφοριες αλλα και προσωπικες γνωσεις για ορισμενους ειναι αρνητικες, τις οποιες εν καιρω και με βαση τη σταση και συμπεριφορα τους θα εκθεσουμε και τουτο διοτι ειναι ασυγχωρητο Διοικητης Μειζονος Σχηματισμου που εκληθη απο την φυσικη του ηγεσια να υποβαλλει προτασεις σχετικα με την καθορισθεισα αντιθεσμικα δομη του Κλαδου του απο τον κ. Μπεγλιτη, να απαντησει «ουδεν σχολιο» διοτι ηταν συντονισμενος με τον προαναφερομενο πρωην Υπουργο ο οποιος αξιοκρατικα τον επιβραβευσε).

Τα οσα εχουμε αναφερει παραπανω ειναι τα ελαχιστα απο αυτα που συμβαινουν, ενω η πραγματικη κατασταση δεν ειναι δυνατον να εκτεθει πληρως για ευνοητους λογους.

Πρεπει ομως αμεσα και χωρις χρονοτριβη να αρχισει η αποκατασταση των προβληματων που υφιστανται.

Η αποκατασταση αυτη δεν ειναι δυσκολο να πραγματωθει, αρκει να υπαρξει πολιτικη βουληση απο υπευθυνους πολιτικους οι οποιοι θα χαραξουν νεα πορεια. Αυτο ειναι απολυτως απαραιτητο καθοσον τα δεκα (10) τελευταια χρονια καθε νεος χρονος ειναι χειροτερος απο τον προηγουμενο για τις Ενοπλες Δυναμεις, οχι μονο εξ αιτιας της γενικοτερης οικονομικης καταστασεως της χωρας αλλα και διοτι η ψηφοθηρια, ο πολιτικος φατριασμος, ο εξευτελισμος θεσμων και της αξιας των βαθμων των στελεχων των Ενοπλων Δυναμεων, η αναξιοκρατια, η δημιουργια σκοπιμα εικονας αναξιοπιστιας σε βαρος των αξιωματικων, τα παιχνιδια περι την θητεια τα οποια επηρεαζουν καιρια την επιχειρησιακη ετοιμοτητα των Ενοπλων Δυναμεων και το επιπεδο της εφεδρειας που απαιτειται, εχουν κλονισει βαρια το ηθικο του προσωπικου και την επιχειρησιακη ετοιμοτητα και αποτελεσματικοτητα των Ενοπλων Δυναμεων. Χωρις υπερβολη πρεπει να ξεκινησει μια γενικοτερη προσπαθεια επανιδρυσης των Ενοπλων Δυναμεων με σταθερα βηματα.

Προσωπικα πιστευω οτι αμεσα κατ ελαχιστον απαιτειται σ αυτην συγκυρια να γινει :

- Η διαθεση των απαραιτητων πιστωσεων για τη συντηρηση- υποστηριξη και εκπαιδευση, καθως και η αξιοποιηση του ολου του υπαρχοντος επιχειρησιακου υλικου.

- Η συνταξη νεας Πολιτικης Εθνικης αμυνης (ΠΕΑ) στηριγμενης στις γεωπολιτικες ανακαταταξεις, κινδυνους η απειλες κατα της χωρας στο εγγυς και ευρυτερο περιβαλλον της, με μεσοπροθεσμη προοπτικη, χωρις πολιτικες ιδεοληψιες, βερμπαλισμους η υποτιμησεις, ωστε να προκυπτουν εξ αυτης αβιαστα :

* Οι Εθνικοι Στρατηγικοι Στοχοι και οι Εθνικοι Αντικειμενικοι Σκοποι, ωστε να διασφαλιζονται τα εθνικα συμφεροντα.

* Η αποστολη και τα εργα των Ενοπλων Δυναμεων καθως και οι κατευθυνσεις για την οργανωση, δομη και αναπτυξη αυτων. (Προυποθεση για την ΠΕΑ ειναι η συνταξη της Στρατιωτικης Αξιολογησεως Καταστασεων (ΣΑΚ) που να στηριζεται σε πραγματικα δεδομενα και τις πραγματικες επιχειρησιακες δυνατοτητες των πιθανων αντιπαλων, χωρις θεωρητικες πολιτικες προσεγγισεις με εκπτωσεις στην αξιολογηση των πιθανων κινδυνων οπως π.χ. η θεωρια του κ. Βενιζελου οτι το θερμο επεισοδιο ειναι σημειακο και οτι στις προκλησεις απαντουμε με ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ.

- Νεα Εθνικη Στρατιωτικη Στρατηγικη (ΕΘΣΣ) στηριγμενη :

*  Στην ΠΕΑ και την ΕΘΣΣ
*  Στην ΣΑΚ
*  Στους διαθεσιμους οικονομικους και ανθρωπινους πορους. (Η (Δομη Δυναμεων καθε κλαδου συντασσεται απο τα αρμοδια οργανα του. Οι προτασεις των Κλαδων εγκρινονται απο το ΣΑΓΕ και μετα την συμφωνη γνωμη του Υπουργου Εθνικης Αμυνης η Δομη Δυναμεων εισαγεται στο ΚΥΣΕΑ για τελικη εγκριση).

- Αναθεωρηση του Νομου περι «Ιεραρχιας και εξελιξεως των Αξιωματικων των Ενοπλων Δυναμεων» ωστε να παυσει η επικινδυνη «ΔΕΚΟ- ΠΟΙΗΣΗ» των Ενοπλων Δυναμεων που επεφερε ο Νομος 3883/2010 των κ.κ. Βενιζελου και Μπεγλιτη συμφωνα με τις παρατηρησεις μας παραπανω. Στοχος η δημιουργια αξιοπιστιας και η εφαρμογη αξιοκρατιας.
- Αναθεωρηση του Ν.2292/95, οπως αυτος τροποποιηθηκε απο το νομικο τερατουργημα των κ.κ. Βενιζελου και Μπεγλιτη (Ν.3883/2010) ωστε :
*  Να αποκατασταθει και ενισχυθει η διακλαδικοτητα.
*  Να διαμορφωθει απλη και ξεκαθαρη καθετη δομη διοικησεως, στηριγμενη σε καθαρη λογικη και απλη ορολογια στρατηγικης και οχι σε νομικους σολοικισμους «συνταγματολογου».

* Νεα Δομη Δυναμεων για καθε Κλαδο, στηριγμενη στους παραγοντες που προαναφεραμε (ΠΕΑ, ΕΘΣΣ, ΣΑΚ διαθεσιμους πορους), ωστε εξ αυτης να προκυπτουν Ενοπλες Δυναμεις, με απλη και ευελικτη οργανωση, επιχειρησιακη ικανοτητα και αποτελεσματικοτητα, ικανες να ανταποκρινονται στο συγχρονο επιχειρησιακο πεδιο και να καλυπτουν την διδομενη απο την ΠΕΑ αποστολη.
- Αυξηση της θητειας ωστε αυτη να διαμορφωθει σε 15 μηνες στο Στρατο και 18 μηνες σε Ναυτικο και Αεροπορια.
-  Η προστασια και η ενδυναμωση του ηθικου των Ενοπλων Δυναμεων.
-  Η δημιουργια σε ολους (πολιτικους-στρατιωτικους και πολιτες) πεποιθησεως και γνωσεως οτι :
* Η Εθνικη Στρατηγικη στηριζεται σε δυο πυλωνες : την εξωτερικη πολιτικη και την αμυντικη πολιτικη.
ισχυς της.
* Η ισχυς ενος εθνους ειναι η οικονομικη και η στρατιωτικη

* Οι Ενοπλες Δυναμεις δεν αποτελουν λαφυρο της εκαστοτε πολιτικης ελιτ, αλλα εκ του συνταγματος υπαρχουν και λειτουργουν υπερ του λαου και του εθνους.
* Η πιστη στην αποστολη και η διατηρηση απο ολα τα στελεχη των Ενοπλων Δυναμεων των στρατιωτικων αρετων, ειναι απολυτως απαραιτητη.

Υ.Γ.
- Προκαλει εντυπωση το μεγεθος της ανοησιας και το απυθμενο βαθος της αμετροεπειας που διαθετουν ορισμενοι πολιτικοι, οι οποιοι ενω εζημιωσαν τον χωρο των Ενοπλων Δυναμεων περιφερονται στα διαφορα ραδιοφωνικα η τηλεοπτικα μεσα παρουσιαζομενοι ειτε ως σωτηρες των Ενοπλων Δυναμεων ειτε ως θυματα του «κατεστημενου» τους. Βεβαια αυτο το πραττουν εκ του ασφαλους διοτι υποστηριζονται απο διαπλεκομενους κυκλους, αλλα και διοτι στην χρεωκοπημενη και πνευματικα πατριδα μας απουσιαζουν μορφες οπως ο Αριστοφανης, ο Ψαθας, ο Τσιφορος και αλλοι για να τους περιποιηθουν.

- Πιστευω οτι το παντελως απαραδεκτο απο πασης πλευρας και μεμονωμενο επεισοδιο που συνεβη στην ΣΣΕ την 17-11-2011 και το οποιο δειχνει προβληματα πειθαρχιας και μαλιστα σοβαροτατα, να μην αποτελεσει αλλοθι των κυβερνητικων αξωματουχων που για να δικαιολογησουν την απιθανη προταση για δημοψηφισμα την περιοδο 31 Οκτωβριου - 1 Νοεμβριου 2011 προεβαλαν τον κινδυνο πραξικοπηματος. Ευχομαι αυτοι που τους υποστηριζουν ποικιλοτροπως να μην τους παρασυρουν σε επαναληψη τετοιου ολισθηματος.
Το αλίευσα ΕΔΩ